Po třech letech studie proveditelnosti společnost Dunkerque LNG přijala konečné investiční rozhodnutí pro výstavbu terminálu na opětovné zplyňování (regasifikaci) zkapalněného zemního plynu.
Dne 1. září 2011 začaly v Dunkerku na severu Francie stavební práce a v roce 2015 bylo zařízení uvedeno do provozu.
LNG terminál v Dunkerku má roční kapacitu pro zpětné získávání plynu 13 miliard m3, což představuje přibližně 20 % spotřeby zemního plynu Francie a Belgie. Tato čísla z něj činí největší LNG terminál v kontinentální Evropě.
Jak jsme se podíleli na zakázce my?
Společnost Van Leeuwen získala zakázky na dodávky trubek a tvarovek z uhlíkové oceli a nerezové oceli jak pro zařízení pro vykládku a nádrže, tak pro samotnou regasifikační jednotku. Specializovaný projektový tým se sídlem v Le Havre ve Francii řídil a koordinoval zajišťování kvality, kontrolu surového materiálu, výrobu a povrchovou úpravu produktů.
Probíhalo také testování rozsáhlého sortimentu zboží, které bylo dodáno jak na finální na pracoviště v Dunkerku, tak na mezisklady ve Francii a Itálii.
S využitím strategických zásob společnosti Van Leeuwen v západní Evropě a řadou specializovaných výrobců se zajistilo včasné dodání kvalitních výrobků na správné místo.
Z jakých zařízení sestává LNG terminál?
LNG terminál v Dunkerku se skládá z následujících zařízení:
- přijímací stanice, ve které kotví LNG tankery o maximální kapacitě 270 000 m3
- systému vykládání zkapalněného zemního plynu (LNG)
- 3 zásobníků LNG o objemu 190 000 m3; každá nádrž je asi 50 m vysoká a má průměr 90 m
- zplyňovací (regasifikační) jednotky
- síťové přípojky pro dodávku zemního plynu do francouzských a belgických sítí.

U terminálu v severofrancouzském Dunkerku mohou kotvit největší světové tankery na přepravu LNG. Uskladnění na terminálu potom znamená zajištění kontinuity dodávek zemního plynu do přenosové a distribuční sítě, přestože metan je tankery přivážen diskontinuálně.
Článek vychází z našeho anglického originálu na oficiálních stránkách Van Leeuwen.